Alius Mikelionis
Sunkvežimiai, važiuojantys į Vakarų Europą iš Baltarusijos, renkasi kelią per Alytų. Patogiausia sunkiasvorei technikai vykti Ulonų ir Santaikos gatvėmis. Dėl to abi gatvės apkrautos, o žiemą neretai ir neišvažiuojamos, asfalte atsirado provėžų. Alytaus miesto savivaldybė nusprendė pagerinti eismą šiose gatvėse. Planuojama įrengti žiedines sankryžas, tačiau sumažinti juostų skaičių. Miestų projektavimo studijas baigęs buvęs Alytaus miesto meras Č. Daugėla dalyvavo ir praėjusią savaitę vykusiame svarstyme. Anot jo, šiame projekte daug klaidų.
„Dabar ši gatvė – trijų eismo juostų pločio. Norima ją padaryti dviejų juostų, o trečia būtų įrengta ten, kur nusukimai, tai mus dar labiau suglaudžia į dvi juostas. Manyčiau, tai – ne perspektyvu. Tokį projektą būtų galima įgyvendinti kur nors Pirmajame Alytuje, Merkinės gatvėje, bet jokiu būdu ne Ulonų ir Santaikos. Mano kaip miestų statybų specialisto nuomone, taip dirbti negalima. Pamenu, kai projektavome Likiškėlių gatvę. Padaryta keturių eismo juostų, ar tai yra blogai? Ir tai yra miegamajame rajone, o čia tranzitinę gatvę norima sukišti į dvi juostas. Tai – nesąmonė. Dar vienas niuansas – žiedinės sankryžos. Pulko–Ulonų–Santaikos ir Santaikos–Likiškėlių žiedinės sankryžos nereikalingos. Prie žiedinės sankryžos atvažiavęs sunkvežimis turi sustoti, kylant Santaikos gatve žiemą kils dar daugiau sunkumų sunkvežimiams“, – sakė buvęs Alytaus miesto meras Č. Daugėla.
Buvęs meras mano, kad projektą reikia tobulinti, kad gatvė būtų keturių juostų. Nors dabar iš tranzitu važiuojančių sunkvežimių miestas naudos neturi, bet ateityje, anot politiko, situacija gali pasikeisti ir pateikė Marijampolės pavyzdį, kur miestas jau gauna naudos iš „Via Baltica“ magistralės.
Antradienį paaiškėjo, kad minėtas projektas įstrigo ir savivaldybėje. Antradienį redakcija gavo Alytaus miesto savivaldybės Viešųjų ryšių atstovės paaiškinimą, kuriame teigiama, jog konkursas neįvyko, todėl procedūros stabdomos. Kada prasidės darbai, kol kas neaišku.