Dainavos žodis

Pandemija padarė savo: mažėja važiuojančių miesto autobusais

Alius Mikelionis

Pandemija pakeitė alytiškių keliavimo viešuoju transportu įpročius. Keleiviai taip ir negrįžo į viešąjį transportą, bet pagal sutartį su UAB „Kautra“ Alytaus miesto savivaldybė vis tiek priversta mokėti po 0,89 centus už kiekvieną mikroautobuso nuvažiuotą kilometrą nors autobusas ir važiuoja tuščias. Skaičiuojama, kad šiemet vežėjo paslaugos miesto biudžetui atsieis 850 tūkstančių eurų dėl sumažėjusių keleivių skaičiaus – 100 tūkstančių eurų daugiau nei pernai, bet kol kas bilietų kainos nedidės.

„Nuostoliai išaugo po COVID-19 situacijos, kai buvo uždrausta mikroautobusais važiuoti tam tikram kiekiui žmonių, reikėdavo sėdėti kas antroje vietoje. Žmonės atprato nuo viešojo transporto, persėdo į savo automobilius. Stebime situaciją, kai tėvai į mokyklą ir nuveža, ir parveža vaiką nors ten važiuoja viešasis transportas, kuris patogus, saugus ir tvarkingas. Viešojo transporto paslauga Alytuje neatsiperka. Atsipirktų tik tuo atveju, jeigu važiuotų ryte 8 valandą ir po pietų 17 val., bet jei norime turėti kokybišką paslaugą – turime prisidėti. Mums reikia marketinginės kampanijos, pirmiausia kalbėti su vaikais, kad jie važiuotų, kad tėvai nebūtų taksi vairuotojais“, – sakė Alytaus miesto meras N. Cesiulis.

Nuostoliai dar gali išaugti, jei dėl energijos kainų kilimo užsidarys dalis įmonių. Maždaug trečdaliu sumažėjus keleivių pakoreguoti maršrutai jų mažiau savaitgalio metu. Dėl to sulaukta keleivių priekaištų, bet Alytaus miesto vadovas ragina grįžti į viešąjį transportą. 

Drastiškai sumažėjus keleivių miesto vadovas apie tai diskutavo su UAB „Kautra“ generaliniu direktoriumi Linu Skardžiuku, kuris žada kalbėtis su Alytuje veikiančių įmonių vadovais, kad šie darbuotojams nupirktų nuolatinius bilietus, esą tai būtų naudinga ir pačiai įmonei, mat tokį bilietą perkanti įmonė gali įtraukti išleistus pinigus kaip išlaidų kaštus. Vežėjų atstovas tikisi, kad Alytuje veikiančių įmonių vadovai pasielgs socialiai atsakingai. 

Alytaus gyventojai sako, kad viešasis transportas patogus – nauji autobusai, įdiegta elektroninio bilieto sistema, įrengtos švieslentės, sutvarkyta stotelių infrastruktūra. Tačiau problema -sutrumpinti, retesni ir nesuderinti maršrutai, ypač savaitgalį. Gruodžio mėnesį į Dzūkijos sostinės gatves išvažiuos du elektriniai autobusai.

Dalintis:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: