Dainavos žodis

Kai kurie pasienio keliai sulauks remonto

Pasienio keliai, kuriais galima kirsti Lietuvos ir Lenkijos sieną, yra prastos būklės, siauri, neretai ir nesaugūs, ypač tamsiuoju paros metu arba žiemą. (DELFI nuotr.)

Jau seniai kalbama apie tai, jog Lietuvoje, pasienyje su Lenkija, yra daug nesutvarkytų kelių. Į mūsų šalį atvykstantys svečiai iš užsienio pirmąjį įspūdį apie šalį susidaro iš kelių būklės, o tai, kad pasienio keliai nesutvarkyti, menkina Lietuvos prestižą ir blogina šalies įvaizdį. Kadangi Lazdijų rajonas ribojasi su Lenkija, nemažai nesutvarkytų kelių yra ir mūsų rajone.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija pranešė, jog, siekiant iki 2024 m. pagerinti ir praplėsti Lietuvos ir Lenkijos pasienio vietovių kelių infrastruktūrą, Lazdijų ir Kalvarijos rajonuose numatoma sutvarkyti apie 13 km valstybinės reikšmės pasienio kelių ruožų.

Praėjusią savaitę įsigaliojus Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir projektuotojų pasirašytoms sutartims, netrukus bus pradėtas projektuoti valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2511 Lazdijai–Galiniai beveik 9 km ilgio ruožas nuo Lazdijų iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. Šiuo metu taip pat vyksta viešųjų pirkimų procedūros dėl dar dviejų pasienio kelių rekonstrukcijos projektavimo – viso valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2654 Senoji Radiškė–Naujieji Alksnėnai iki Lenkijos sienos Kalvarijos rajone ir krašto kelio Nr. 135 Lazdijai–Akmeniai ruožo nuo 9,0 km iki sienos su Lenkija Lazdijų rajone.

„Pasienio keliai ir punktai yra tarsi mūsų šalies vizitinė kortelė. Situacija Lietuvos ir Lenkijos pasienyje tikrai prasta, todėl tarėmės su Lenkija ir skyrėme daug dėmesio, kad kelių sutvarkymo projektus Lietuvos automobilių kelių direkcija parengtų kiek įmanoma greičiau, tam buvo skirtas finansavimas“, – sako susisiekimo ministras M. Skuodis. (R. Rumšienės/ LRT nuotr.)

Minėti keliai, kuriais galima kirsti Lietuvos ir Lenkijos sieną, yra prastos būklės, siauri, neretai ir nesaugūs, ypač tamsiuoju paros metu arba žiemą. Tvarkant šiuos kelius, bus keičiama kelio danga, diegiamos eismo saugos priemonės. Tai pagerins eismo sąlygas tiek tranzitiniam, tiek vietiniam transportui, leis užtikrinti saugesnį ir patogesnį abiejų valstybių susisiekimą. „Pasienio keliai ir punktai yra tarsi mūsų šalies vizitinė kortelė. Situacija Lietuvos ir Lenkijos pasienyje tikrai prasta, todėl tarėmės su Lenkija ir skyrėme daug dėmesio, kad kelių sutvarkymo projektus Lietuvos automobilių kelių direkcija parengtų kiek įmanoma greičiau, tam buvo skirtas finansavimas“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Parengus minėtų kelių techninius projektus, bus skelbiami rangos darbų pirkimai. Planuojama, kad sklandžiai įvykus viešųjų pirkimų procedūroms rangos darbai galėtų prasidėti 2024 m.

Valstybinės reikšmės pasienio kelių rekonstravimas numatytas 2020 m. Lenkijos infrastruktūros ministerijos ir Lietuvos susisiekimo ministerijos pasirašytame memorandume dėl bendradarbiavimo gerinant pasienio regiono kelių infrastruktūrą. Šiuo memorandumu siekiama plėtoti pažangią pasienio regionų infrastruktūros būklę, kad visi keliai tiek vienoje, tiek kitoje bendros sienos pusėje būtų kokybiški, saugūs, atitiktų techninius reikalavimus.

Pagal šį projektą bus tvarkoma tik nedidelės pasienio kelių atkarpos, tačiau yra ir daugiau kelių, kurių prasta būklė menkina šalies įvaizdį ir kelia problemų į Lietuvą atvykstantiems užsienio svečiams.

Kadangi Druskininkai kasmet sulaukia ne vienos dešimties tūkstančių turistų iš užsienio šalių, kurie į kurortą dažniausiai atvyksta kirsdami sieną Lazdijų rajone, Druskininkų valdžios ir verslo atstovai sulaukia užsieniečių nepasitenkinimo dėl ypač blogos kelio atkarpos Veisiejai–Leipalingis būklės.

Tikėtina, jog Druskininkų ir Lazdijų rajono savivaldybių vadovai kreipsis į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją, kad ši situacija būtų sprendžiama, ir minėtas kelias sulauktų rekonstrukcijos projekto.

„Dzūkų žinių“ informacija

Dalintis:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: