Dainavos žodis

Naujos ugdymo programos – būtinybė su naująja karta dirbti kitaip

Švietimo bendruomenė su nerimu žvelgia į naujų mokslo metų kalendorių, nes dirbti jau teks pagal atnaujintas bendrąsias ugdymo programas. Į naujoves pedagogai turėtų žvelgti kaip į būtinybę, mat senieji mokymo metodai jaunajai kartai nebetinka. Apie tai, kaip pritaikyti naujoves ir dirbti su šiuolaikiniais mokiniais Alytaus rajono mokytojai, įstaigų vadovai diskutavo ir ieškojo sprendimų pirmajame Alytaus rajono savivaldybės organizuotame Kurnėnų mokykloje įvykusiame švietimo forume „Mokau(SI): pasirengimas dirbti pagal atnaujintas bendrąsias ugdymo programas“.

Alytaus rajono merė Rasa Vitkauskienė.
Alytaus rajono merė Rasa Vitkauskienė.

Linkėjo būti mokytojais iš didžiosios raidės

Forumo dalyvius sveikino Alytaus rajono merė Rasa Vitkauskienė:

„Jūsų profesija – ypatinga tuo, kad ne tik mokote, bet ir visą gyvenimą tenka mokytis patiems. Keičiasi ne tik reikalavimai, metodikos, planai, bet ir vaikai, kartos.

Galbūt ne visus savo mokinius prisimenate Jūs, tačiau mokiniai Jus tikrai prisimena. Tad nuoširdžiai linkiu būti mokytojais iš didžiosios raidės. O tokiais esama tada, kai savo vaikams dovanojamos ne tik žinios, laikas, bet ir širdis. Tad linkiu ne tik mokyti, bet ir mokytis, nes jūsų rankose – mūsų naujoji karta. Ačiū, kad esate.“

Nuotraukoje iš kairės - Alytaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Giedrė Volungevičienė ir Lazdijų švietimo centro direktorė Eglė Mačionienė.
Iš kairės – Alytaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Giedrė Volungevičienė ir Lazdijų švietimo centro direktorė Eglė Mačionienė.

Receptus turi atrasti patys

Pasak Alytaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjos Giedrės Volungevičienės, šio forumo poreikį padiktavo būtinybė kalbėtis apie tai, kas vyksta mokyklose, kokie pokyčiai laukia jau ateinančiais mokslo metais.

„Mums rūpi ir mes norime augti visi kartu. Susitikimas mums buvo būtinas, kad į naujuosius mokslo metus grįžtume ramia širdimi, aiškiai susidėlioję mintis ir darbų planus. Šis forumas yra ne tik apie mokymą, bet ir mokymąsi, apie pasirengimą dirbti atnaujintomis ugdymo programomis. Atnaujinimas nereiškia, kad turime atsisakyti senųjų tradicijų, vertybių. Naujus dalykus turime derinti su senaisiais ir patys atrasti receptus, kaip geriausia dirbti su mokiniais“, – kalbėjo G. Volungevičienė ir pridūrė besitikinti, kad forumo idėja bus tęstinė.

Vedėja palietė ir kitą visoje šalyje opią problemą – pedagogų trūkumą. Tai, pasak jos, neišvengiamai palietė ir Alytaus rajoną – netrukus bus skelbiami konkursai į laisvas pedagogų darbo vietas.

Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos docentė Dr. Jūratė Valuckienė.
Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos docentė Dr. Jūratė Valuckienė.

Naujai kartai – veiksmingi kitokie metodai

Apie tai, kaip reikėtų pasiruošti pokyčiams, kaip įdiegti atnaujintą ugdymo turinį, kad jo sėkmė būtų garantuota ir kaip iš viso įsitraukti į šį kaitos etapą tiek švietimo įstaigų vadovams, tiek pedagogams, tiek mokiniams, kalbėjo Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos docentė Dr. Jūratė Valuckienė, Nacionalinės švietimo agentūros direktorės pavaduotoja Dr. Asta Ranonytė.

„Ne dėl to, kad liepia, o dėl to, kad tai yra svarbu ir kiekvienas tuo tiki, turime pradėti dirbti pagal atnaujintą ugdymo turinį. Šiuolaikinis mokinys nenori girdėti to, ką mes taip stropiai, aiškiai ir profesionaliai norime perteikti, todėl mums reikia galvoti, kaip tas žinias perteikti. Jie tikrai kitokie. Tai karta, su kuria reikia kalbėti kitaip. Visa tai reikalauja kitokios elgsenos. Į kompetencijas orientuotas ugdymas yra kitoks santykis su mokiniu. Atnaujintas ugdymo turinys mums siūlo galimybes veikti kitaip“, – kalbėjo Dr. J. Valuckienė, linkėjusi į darbus po atostogų sugrįžti jau žinant atsakymus, be pykčio ir neigimo nuostatų, kodėl klasėse reikia pradėti dirbti kitaip.

Nacionalinės švietimo agentūros direktorės pavaduotoja Dr. Asta Ranonytė.
Nacionalinės švietimo agentūros direktorės pavaduotoja Dr. Asta Ranonytė.

Akcentai – individualumas, sąsajos ir vertinimas

Dr. A. Ranonytė diskutavo su pedagogais apie pasiekimų vertinimą, dermės paieškas, galimybes ir iššūkius.

Lektorė pabrėžė, kad labai svarbu atsižvelgti į kiekvieno mokinio gebėjimus, individualumą, akcentavo sąsajų būtinybę ugdymo procese, ir formuojamąjį vertinimą.

Pranešėja atkreipė dėmesį ir į įvairias negalias turinčius mokinius, kurie ugdomi bendrosiose klasėse. Pasak jos, švietimo bendruomenės dažniausiai siekia saugoti savo socialinę erdvę, statusą, tačiau, vis dėlto, reikia mokėti priimti, kad tokių mokinių yra ir gebėti atrasti santykį su jais.

Lazdijų švietimo centro direktorė Eglė Mačionienė.
Lazdijų švietimo centro direktorė Eglė Mačionienė.

Svarbiausia – į darbą įdėti širdies

Forumo dalyviai turėjo galimybę sudalyvauti patirties mainuose ir atrasti sprendimų sau.

Prie švietimo forumo organizavimo prisidėjo ir Lazdijų švietimo centras. Jo direktorė Eglė Mačionienė dirbtinio intelekto parašytu sveikinimu atkreipė švietimo bendruomenės dėmesį, kad nors šiuolaikinės technologijos yra neatsiejama ir labai svarbi ugdymo dalis, tačiau svarbiau už visa tai – į savo darbą įdėti širdies.

Dalintis:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: