Seimas antradienį pritarė siūlymui griežtinti pamokų lankomumo užtikrinimo tvarką. To bus siekiama kuriant teisines prielaidas mokinių, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, punktualiam ir reguliariam pamokų lankymui, visaverčiam ir sklandžiam ugdymosi procesui užtikrinti.
Iš 99 balsavusių parlamentarų, už įstatymo pakeitimą balsavo 96 nariai, balsavusių prieš nebuvo, 3 susilaikė.
Kaip praėjusią savaitę Seime sakė parlamentarė Jurgita Šiugždinienė, pristatydama Švietimo bei Mokslo ir studijų įstatymo pataisas, pagrindinis projekto tikslas – sukurti prielaidas, kad būtų galima ministerijos lygiu nustatyti tam tikrą bazinę pamokų lankomumo tvarką.
„Visi suprantame, kad ugdymo kokybė, rezultatai, pažanga labai priklauso ne tik nuo ugdymosi aplinkos, bet taip pat ir nuo lankomumo, ir tą rodo ir tyrimų rezultatai“, – praėjusią savaitę Seime sakė J. Šiugždinienė.
Anot jos, šiais įstatymų pakeitimais būtų nustatyta bazinė pamokų lankomumo tvarka, nugulsianti mokyklų sutartyse ir vidinėse tvarkose.
Pakeitimai numato pareigą mokyklai tą pačią dieną informuoti tėvus, globėjus ar rūpintojus apie mokinio, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, neatvykimą į mokyklą ar pamoką. Be to, pakeitimai nustato pareigą mokyklai informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinį skyrių apie atvejus, kai mokinio tėvai neužtikrina vaiko teisės mokytis iki 16 metų.
Antradienio Seimo posėdyje taip pat pritarta ir viešosios įstaigos „Mokausi Lietuvoje“, kuri centralizuotai vykdytų priėmimą į mokyklas, įkūrimui. Už projekto priėmimą balsavo 114 parlamentarų, prieš balsavusiųjų nebuvo, susilaikė 2.
Pakeitimais taip pat norima nustatyti, kad priėmimą į švietimo programas, vykdomą centralizuotai, administruos viešoji įstaiga „Mokausi Lietuvoje“. Centralizuotą priėmimo į švietimo programas sistemą turėtų sudaryti priėmimas į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas.
„Viešoji įstaiga būtų atsakinga už visų lygių priėmimo administravimą. Noriu pabrėžti, kad priėmimą vykdo pačios aukštosios mokyklos, ši sistema yra kaip administravimo įrankis, platforma, kuri leis centralizuotai administruoti priėmimą ir mes galėsime skaidriai matyti, kokie kriterijai yra taikomi ir kaip vyksta priėmimas į visų lygių švietimo programas“, – praėjusią savaitę sakė J. Šiugždinienė.