Pasienyje tęsiami kelių infrastruktūros atnaujinimo darbai – šią savaitę baigtas kelio ties Lazdijų pasienio punktu kapitalinis remontas. Kitąmet suplanuota pradėti ir dar vienos, 10 km ilgio atkarpos prie Lietuvos-Lenkijos sienos fizinius atnaujinimo darbus, kurie po ilgos pertraukos bus finansuojami INTERREG programos lėšomis.
„Mūsų vizitine kortele turintys būti pasienio keliai bei punktai pagaliau pradėjo keistis iš esmės. Pabaigus darbus kelyje šalia Lazdijų pasienio kontrolės punkto, dar šiemet turi būti sutvarkyta ir paties pasienio punkto teritorija su automobilių stovėjimo aikštele ir kitais objektais. Siekiant pagerinti Lietuvos ir Lenkijos pasienio vietovių kelių infrastruktūrą, taip pat vyksta intensyvūs paskutiniosios „Via Baltica“ atkarpos ties Kalvarija rekonstrukcijos darbai, pagal bendrą planą su Lenkija kartu rengiamasi tvarkyti ir kitus pasienio kelius“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kelių infrastruktūros ties Lazdijų pasienio punktu modernizavimo metu kapitaliai suremontuota kelio danga, įrengtos 2 eismo juostos skirtingomis kryptimis su kraštinėmis saugos juostomis, nutiestas pėsčiųjų ir dviračių takas, įrengti trys įvažiavimai į teritorijas ir keturi išvažiavimai. Taip pat įrengta skelto granito trinkelių dangos juosta dešinėje kelio pusėje, išlaikant esamą kelio plotį ir paliekant galimybę sustoti transportui, patikrinimo ar kitu atveju.
„Darbų pabaiga Lietuvos–Lenkijos pasienyje vykstant link Seinų yra labai reikšminga. Šis kelio ruožas jau buvo tapęs ne tik Lazdijų krašto, bet visos Lietuvos gėda. Džiaugiuosi, kad bendradarbiaujant su Susisiekimo ministerija ir „Via Lietuva” vadovais svarbūs ir ilgai laukti darbai buvo ne tik suplanuoti, bet ir sparčiai bei sėkmingai įvykdyti“, – sako Lazdijų rajono merė Ausma Miškinienė.
„Lietuvos pasienio kelių infrastruktūra ir jos būklė kuria visos mūsų šalies įvaizdį. Atsižvelgdami į finansines galimybes, dedame visas pastangas, jog pasienio kelių infrastruktūra būtų gerinama. Kadangi keliams skiriamos lėšos yra ribotos, intensyviai ieškome papildomų finansavimo galimybių. Viena jų – INTERREG programa, kuri paskutinį kartą šalies keliuose buvo pasitelkta prieš dešimtmetį. Iki šių metų pabaigos planuojame pasirašyti naujos programos sutartį, pagal kurią jau kitąmet bus pradėti dar vienos atkarpos ties Lenkija atnaujinimo darbai“, – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
INTERREG programos lėšomis kitais metais planuojama atnaujinti 10 km kelio Leipalingis-Kapčiamiestis-Kauknoris atkarpą (nuo 18,1 km iki 28,1 km). Šiuo metu vykdomi šio ruožo projektavimo darbai. Projektas bus vykdomas „Via Lietuva“ bendradarbiaujant su Lazdijų rajono savivaldybe bei partneriais iš Lenkijos.
Šiuo metu greta Lietuvos ir Lenkijos pasienio vykdomi ir „Via Baltica“ kelio modernizavimo darbai, kurių pabaiga numatyta kitąmet. Rekonstruojant šią dalį, didelės apimties darbai bus atliekami ir ties Kalvarijos pasienio punktu, iš esmės atnaujinant pasienio punkto infrastruktūrą: bus įrengtas 4 eismo juostų automagistralės kelias, nugriauta ir atnaujinta dalis šiuo metu esančios pasienio infrastruktūros objektų, teritorijoje bus įrengtas viadukas, užtikrinantis lengvą judėjimą tarp priešingų automagistralės pusių, atnaujinama pasienio punkto teritorijoje esančių aikštelių danga, įrengiamas modernus apšvietimas, punkto prieigose suplanuota ir europinius standartus atitinkanti lengvojo ir sunkiojo transporto 5,5 ha aikštelė su saugos kameromis, tualetais bei kt.
Užbaigus paskutinės, ketvirtosios „Via Baltica“ dalies rekonstrukciją, nuo Marijampolės link kaimyninės Lenkijos vedantis kelias bus rekonstruotas į 4 eismo juostų ir aukščiausius modernumo standartus atitinkančią automagistralę su įspūdinga infrastruktūra.