Dainavos žodis

Aptarta dviratininkams skirta infrastruktūra

Alytus garsėja puikiai išvystyta infrastruktūra, skirta dviratininkams. Miestas gali pasigirti daugiau nei 40 km ilgio dviračių takais, jungiančiais pagrindines miesto dalis bei leidžiančiais pasiekti lankytinas vietas.

Alytaus miesto savivaldybė siekia, kad dviratininkai gerai jaustųsi takuose, o gatvės būtų saugios visiems eismo dalyviams – suaugusiems, vaikams ir senjorams, tiek einantiems pėsčiomis, tiek keliaujantiems dviračiu.

Iki 2027 m. planuojama investuoti 5–6 mln. eurų Europos Sąjungos ir savivaldybės biudžeto lėšų į naujų dviračių takų plėtrą ir esamų atnaujinimą, siekiant skatinti tvarų judumą mieste.

Alytuje su darbo grupe viešėjęs Susisiekimo ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės patarėjas Nemunas Abukauskas, kuruojantis dviračių transporto plėtrą, susitiko su Alytaus miesto savivaldybės meru Nerijumi Cesiuliu, vicemerais Broniumi Bieliausku ir Lina Gaidžiūnaite, mero patarėju Sauliumi Ivoška.

Susitikimo metu Alytaus miesto vadovai akcentavo dviračių infrastruktūros junglumo būtinybę: ši transporto rūšis bus dar patogesnė ir labiau mėgstama, jeigu keliaujantieji dviračiais tai daryti galės be pertrūkių. Junglumas aktualus takams tiek tarp skirtingų miesto mikrorajonų, tiek tarp rekreacijos objektų. 

„Nors Alytus gali didžiuotis išvystyta infrastruktūra dviratininkams, tačiau dar yra ir probleminių vietų, kurių miesto savivalda vien savo sprendimu išspręsti negali, dažnu atveju todėl, kad baigiasi savivaldybės teritorijos riba. Yra dviračių takų, kurie pasibaigia ten, kur prasideda Alytaus rajono teritorija, arba teritorija, priklausanti akcinei bendrovei „VIA Lietuva“, todėl būtina tartis ir bendradarbiauti“, – sakė meras N. Cesiulis.

Vicemeras B. Bieliauskas atkreipė dėmesį, jog miesto teritorijoje dviratininkams nėra pritaikytas Antano Juozapavičiaus tiltas, jungiantis Pirmąjį ir Antrąjį Alytų. Kad būtų įgyvendintas Alytaus miesto darnaus judumo planas, jį reikia rekonstruoti.

Ar patogu Alytuje važiuoti dviračiu? Svečiai iš Vilniaus drauge su vicemeru B. Bieliausku ir patarėju S. Ivoška tai patikrino praktiškai.

Susisiekimo ministerija visuomenei yra pristačiusi kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija sukurtą nacionalinį dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros žemėlapį, kuriame sužymėti dabar esantys dviračių takai visoje Lietuvoje ir nurodyti infrastruktūros plėtros planai iki 2035 metų. Planuojama, kad iki tol pėsčiųjų ir dviratininkų takų tinklas nuo dabar esančių 3000 km išsiplės iki 5000 km. Taip pat parengtos Dviračių transporto plėtros gairės. Lietuva siekia, kad iki 2035-ųjų dviratis taptų visaverte, saugia ir patogia transporto priemone.

Alytaus miesto savivaldybės Komunikacijos skyriaus informacija

Dalintis:

Rašyti komentarą

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: