Ar mokytis reikia tik dėl pažymių? Su kokiomis problemomis savo profesinėje aplinkoje susiduria šiuolaikinis mokytojas? Ar ambicingas pedagogas gali tapti įkvėpimo šaltiniu savo ugdytiniams? Kokios mintys sukasi mokytojo galvoje po pamokų užvėrus klasės duris? Šiuos ir kitus svarbius klausimus gvildensime kartu su tinklaraščio „Lietuvių kalbos mokytojas“ autoriumi Karoliu Klimu, kuris balandžio 26 d. (trečiadienį) 17 val. Alytaus Jurgio Kunčino viešojoje bibliotekoje pristatys itin didelio visuomenės susidomėjimo sulaukusią knygą „Mokytojas“.
Pirmasis autoriaus ,,blynas“ neprisvilo: knyga akimirksniu tapo bestseleriu
„Atėjau dirbti į mokyklą ne tam, kad išgelbėčiau pasaulį, o tam, kad išgelbėčiau save.“ – šiais žodžiais skaitytoją pasitinka pirmasis autobiografinio romano ,,Mokytojas“ puslapis. Ir taip, iš pažiūros paprastai, su lengvu ironijos ir humoro prieskoniu, autorius pradeda analizuoti anaiptol ne paprastas egzistencines problemas. Tačiau tai – dar ne viskas! Knygos istorija suteiks galimybę bent trumpam atsidurti mokytojo darbo užkulisiuose bei pažvelgti į literatūrą kitaip.
Intriguojantis, įtraukiantis, subtilus, reikalingas – tai tėra keletas epitetų, apibūdinančių bestseleriu tapusią K. Klimo knygą. Apie tokio pobūdžio knygos poreikį byloja ir jos perkamumas – pirmasis knygos tiražas iš parduotuvių lentynų tiesiog tirpte ištirpo per porą savaičių.
Pasibaigus Vilniaus knygų mugės šurmuliui, kurioje ir įvyko šios knygos pristatymo debiutas, K. Klimas savo tinklaraštyje paskelbė atvirą registraciją planuojamam knygos pristatymo turui. Kvietimas buvo pastebėtas – mokytoją į svečius panoro pasikviesti daugiau nei šimtas šalies bibliotekų ir mokyklų! Todėl autorius ketina aplankyti ne tik didžiuosius Lietuvos miestus, bet ir mažesnius miestelius. Šių vizitų metu apie knygą ,,Mokytojas“ bus galima išgirsti tiesiai ,,iš pirmų lūpų“, o jos autorius susitikimo metu kviečia šiltai pabendrauti ir padiskutuoti įvairiomis aktualiomis temomis.
Apie mokytoją – ne tik mokytojams!
Knyga ,,Mokytojas“ – neįprasto žanro kūrinys, kuriame pasakojama apie pedagogo darbą vienoje Vilniaus miesto gimnazijų. Autorius savo kūrinį apibūdina kaip (nebe)jauno, savęs ieškančio žmogaus istoriją, kurią dedikuoja ne tik pedagogams, vyresniųjų klasių moksleiviams bet ir visiems, kurie nori pažvelgti į tikrą ir nepagražintą pedagoginio darbo realybę. Noras kažką pakeisti, sulaužyti nusistovėjusius stereotipus, siekis išsiskirti ir nepasiduoti dideles ambicijas slopinančiai švietimo sistemai yra pažįstama tiems, kurie savo profesinėje veikloje siekia ne tik aukščiausių rezultatų, bet ir prasmingos savirealizacijos.
„Vartotojiškoje visuomenėje reikia mokėti atsirinkti, kas iš tiesų ugdo ir skatina asmenybės evoliuciją, o kas sugrąžina vienu žingsneliu atgal. Deja, daugybė jaunų žmonių nuseka paskui sėkmės formules, kurių gausu populiariosios psichologijos knygų lentynose. Mačiau vienintelę išeitį iš tokios apgailėtinos padėties – duoti savo mokiniams vertės matavimo įrankius. Degiau stipriu noru juos išmokyti, kaip tarp šiukšlių ieškoti aukso grynuolių”, – sako mokytojas.
Didelė dilema – kaip suderinti iš pažiūros du, visiškai nesuderinamus dalykus – nusistovėjusią ir jau pasenusią sistemą ir siekį „nepakirpti sparnų“ nei sau, nei kitiems. Jeigu šiuose sakiniuose atpažįstate bent dalelę savęs – ši knyga skirta būtent jums! Leidinys patiks ir siekiantiems iš naujo atrasti žymiausius Lietuvos ir užsienio autorius, kadangi knygoje bus galima rasti K. Klimo sudarytą Privalomą neprivalomų knygų sąrašą, kuris gali ne tik motyvuoti, bet ir tapti puikiu orientyru tiems, kurie trokšta susipažinti su išskirtiniais, išliekamąją vertę turinčiais literatūros kūriniais.
Agnė Grigaliūnė
Informacijos ir kraštotyros skyriaus vyresn. bibliotekininkė