Dainavos žodis

Viceministras: „Via Balticos“ atnaujinimo darbus planuojama baigti iki 2025 metų

Kelias „Via Baltica“. (sumin.lrv.lt nuotr.)

Šią savaitę Lietuvos susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas ir Lenkijos infrastruktūros viceministras Rafalas Weberis apsilankė „Via Balticos“ ruože tarp Marijampolės ir Lietuvos–Lenkijos valstybių sienos, kur kelias intensyviai rekonstruojamas į 4 eismo juostų automagistralę. Susitikime viceministrai aptarė ne tik magistralinio kelio modernizavimą, bet ir rajoninių pasienio kelių gerinimo klausimą, informuoja Susisiekimo ministerija.

Skelbiama, kad magistralinio „Via Baltica“ kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruože tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos iš viso bus rekonstruota apie 40 km (nuo 56,83 iki 97,06 km). Jau šiais metais planuojama baigti darbus dviejuose ruožuose nuo 72,50 iki 85 km, kitose kelio atkarpose rekonstrukcijos darbai prasidės netrukus.

„Kartu su Lenkija siekiame turėti kuo geresnį abiejų šalių susisiekimą tiek tarptautine magistrale „Via Baltica“, tiek pasienio gyventojams svarbiais vietiniais ir krašto keliais. Tai svarbu abiejų šalių ekonomikai, glaudesniam bendravimui, turizmui. Be to, dėl esamos geopolitinės situacijos šalis jungiantys keliai įgyja dar didesnę reikšmę užtikrinant ir karinį mobilumą.

Džiaugiuosi, kad suplanuoti „Via Balticos“ modernizavimo darbai vyksta sparčiai ir jau 2025 m. Kaunas, taip pat ir Vilnius, saugiu ir pralaidžiu greitkeliu bus sujungti su Varšuva ir Vakarų Europa“, – sakė susisiekimo viceministras J. Skačkauskas.

Lietuvos ir Lenkijos viceministrai taip pat aptarė rajoninių pasienio kelių gerinimą. Lietuvoje numatoma rekonstruoti ruožus rajoniniuose keliuose Nr. 2511 Lazdijai–Galiniai (0,00–8,92 km), Nr. 2654 Senosios Radiškės–Lenkijos siena (0,00–3,76 km), Nr. 2505 Leipalingis–Kapčiamiestis–Kauknoris (18,1–28,1 km). Kitais metais numatoma baigti šių ruožų projektavimą, rekonstrukcijos darbai planuojami 2024–2026 m.

Susitikimo metu dėmesys buvo sutelktas ir į karinio mobilumo gerinimą – abiejų šalių delegacijos aptarė planuojamo taip vadinamo antrojo Suvalkų koridoriaus plėtrą, ateityje jį pritaikant karinio mobilumo poreikiams. Koridorius Lietuvoje eitų per Lazdijus, Alytų ir iki pat Rūdninkų poligono, Lenkijoje – per Seinus ir Augustavą. Lenkijoje planuojama tiesti Augustavo aplinkkelį, o kelio Nr. 16 ruože nuo Augustavo iki Lietuvos-Lenkijos sienos bus stiprinama kelio danga, pritaikyta karinės technikos judėjimui.

Dalintis:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: