Visą pusmetį net 40-yje Lietuvos mokyklų penktokai ir šeštokai per informatikos pamokas mokėsi kūrybinio programavimo – moksleiviai tapo projekto „Kompiuteriukų ralis – IT pamokas keičianti kelionė“ dalyviais. Mokytojai su vaikais informacinių technologijų pamokose kūrė IT projektus, o įspūdingą pusmetį trukusią kelionę vainikavo birželį surengtos pirmosios Lietuvoje kompiuteriukų lenktynės.
IT pamokose – kūrybiškumas
Projekto rėmėjas „Pildyk“ vaikus pakvietė dalyvauti iššūkyje „Gerink savo žaislą“. Naudodami mikrokompiuteriukus ir įvairius elektronikos priedus, kurie mokykloms buvo išdalinti projekto pradžioje, moksleiviai perdarė savo senus žaislus, kad jie judėtų, mirksėtų, skleistų garsus.
„Kvietėme vaikus naujam gyvenimui prikelti savo senus žaislus. Stebėjome, kaip penktokai ar šeštokai kuria žingsniamačius, žaislinius tankus paverčia temperatūros matavimo prietaisais ir daugybę kitų įspūdingų transformacijų. Išlaisvinta vaikų vaizduotė ir kūrybingumas stebino ne tik mus, bet ir moksleivius pažįstančius mokytojus“, – sako „Pildyk“ prekės ženklo vadovė Dominyka Jonušienė.
Pirmosios Lietuvoje kompiuteriukų lenktynės
Kartu su projekto sumanytojais – Kompiuteriukų paramos fondu – „Pildyk“ išdalino kompiuteriukų rinkinių 20-iai Lietuvos mokyklų, kurių atstovai – net 150 moksleivių – birželį susitiko Vilniuje pademonstruoti, ko išmoko nuo sausio mėnesio. Čia įvyko ir pirmosios Lietuvoje „Micro:bit“ kompiuteriukų lenktynės „Aplink Lietuvą“.
Renginio dieną moksleivių sukonstruotos mašinytės skriejo Lietuvos teritoriją primenančiomis trasomis. Vieni vaikai iš anksto turėjo taip suprogramuoti įrenginius, kad jie patys įveiktų trasą, kiti varžėsi dėl geriausio dizaino, dar kiti savo kompiuteriukų judėjimą trasoje valdė radijo bangomis ir telefonu.
Labiausiai išpuoštos ir gražiausios mašinytės laurai atiteko Šiaulių Rėkyvos progimnazijos ir Šiaulių rajono Pakapės mokyklos jungtinei komandai. Greičiausia „Micro:bit“ kompiuteriukais valdoma buvo tituluota Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijos mašinytė. Greičiausiai trasą, valdant telefonu, įveikė Panevėžio „Saulėtekio“ progimnazijos komanda, o nuotolinio valdymo kategorijoje lygių neturėjo Šiaulių Dainų progimnazijos moksleiviai.
Tikslas – auginti ne vartotojus, o kūrėjus
Pagrindinis pusmetį trukusio projekto „Kompiuteriukų ralis – IT pamokas keičianti kelionė“ iniciatorius Kompiuteriukų paramos fondas – šiais mokslo metais siekė, kad informacinių technologijų pamokos vaikams taptų kuo įdomesnės. Fondo vadovė Viltautė Žvirzdinaitė skaičiuoja, kad moksleiviai su mokytojais per pusmetį programavimui paskyrė beveik 2 tūkst. valandų.
„Mums labai svarbu, kad informacinių technologijų pamokos būtų įtraukiančios. Dabar informatikos mokytojas kartu su muzikos, fizikos ar matematikos mokytoju rengia integruotas pamokas ir mąsto, kaip programavimas gali padėti išmokti šių dalykų. O moksleivis tampa ne tik technologijų vartotoju, bet ir jų kūrėju“, – sako V. Žvirzdinaitė.
Fondas nuo 2017-ųjų iki dabar šalies penktokams jau išdalino daugiau kaip 20 tūkst. „Micro:bit“ kompiuteriukų. Šiais metais kartu su „Pildyk“ parama programavimo rinkiniai pasiekė labiausiai motyvuotus mokytojus, kurie ir toliau mokys vaikus kūrybinio programavimo.